Сторінка фізінструктора
«Фізичні вправи можуть замінитибагато ліків, але жодні ліки в світі не можуть замінити фізичні вправи».
АНЖЕЛО МОССО.
Тимощук Інна Володимирівна
інструктор з фізичної культури
освіта: вища
Педагогічне кредо:
«Граючи – оздоровляти,
граючи – розвивати,
граючи – навчати».
Життєве кредо:
«Бути людиною у всьому і завжди»
«Коли я бачу усмішки дітей , їхні успіхи - моє серце наповнюється радістю . Я вважаю, що дуже важливо змалечку прищеплювати бажання дбати про себе, розуміти, що фізичні вправи несуть користь для їхнього здоров'я! А щоб діткам було цікаво та весело , на заняттях проводжу ігри та розваги. Діткам дуже подобається активні вправи та ігри, вони виплескують свої емоції, веселяться та підтримують один одного! Щиро хочеться , щоб всі дітки були здорові та щасливі»!
Фізичне виховання дошкільнят – організований процес, спрямований на їхній фізичний розвиток, рухову, фізичну підготовку до творчої життєдіяльності, набуття знань, умінь та навичок з фізичної культури.
Так як провідним видом діяльності дітей дошкільного віку є гра, заняття з фізичного виховання в нашому садочку проводяться з використанням рухливих ігор, на заняттях використовується спортивний інвентар (м'ячі, обручі, дуги, палиці, прапорці, скакалки та ін.) та спортивне обладнання (колода, спортивна драбини ...).
На заняттях діти виконують:
- загально-розвивальні вправи (біг, стрибки...) з поступовим збільшенням навантаження;
- вправи корегуючого спрямування
(для профілактики порушення постави та плоскостопості);
- вправи для формування певних фізичних якостей та навиків, для впливу на різні м'язові групи з поступовим розподілом навантажень;
- рухливі ігри.
В теплу пору року заняття з фізкультури проводяться на свіжому повітрі - на спортивному майданчику, а в холодну пору року - в спортивному залі.
Велике значення має рухова активність в ранковий час. Для її забезпечення в нашому садочку щоденно проводиться ранкова гімнастика. За допомогою загально-розвиваючих вправ дітки активізуються та налаштовуються на подальшу роботу. Дуже важливо, щоб виконання вправ ранкової гімнастики увійшло в звичку, тому ми радимо батькам, на власному прикладі, показувати дітям необхідність її виконання.
Зміст і завдання фізичного виховання дітей визначається згідно вимог програми дошкільної освіти.
Щоденно проводиться:
- ранкова гімнастика за методиками М. Єфименка і Е.С Вільчковского;
- фізкультурні заняття широко використовуються методичні рекомендації М. Єфименка і Е.С Вільчковского.
Щомісяця проводяться Дні здоров`я та фізкультурні свята та розваги.
Виконання програмових вимог здійснюється з обов’язковим врахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, стану їхнього здоров`я, фізичного розвитку та фізичної підготовленості, тому інструктор з фізичного виховання тісно працює з вихователями груп, медичною сестрою закладу.
Перед кожним заняттям інструктор з фізичного виховання проводить бесіди з безпечної поведінки дітей на заняттях з фізичної культури. Об’єм щоденних дозових фізичних навантажень гармонійно поєднується з традиційними елементами загартування та інноваційними методами. В якості основних засобів загартування використовування використовуються природні фактори зовнішнього середовища за умов дотримання індивідуального підходу при виборі методів загартування.
Заняття інструктор з фізичного виховання проводить в ігровій формі, з використанням поточного, фронтального, групового та індивідуального методами виконання основних вправ з музичним супроводом (магнітофон).
Інструктор з фізичного виховання застосовує типи занять за змістом і поставленими завданнями:
- навчально-тренувальні й сюжетні заняття
- тематичні заняття
- фізкультурно-пізнавальні заняття
- контрольні заняття
- ігрові заняття
- заняття з елементами оздоровчих технологій.
Максимальна ефективність занять з фізичної культури може бути забезпечена, якщо діяльність дітей організовується з урахуванням дидактичних принципів. Для правильного планування інструктор з фізичного виховання враховує:
- необхідність всебічного впливу фізичних вправ на організм дітей;
- етап формування рухових умінь і навичок;
- труднощі засвоєння вправ;
- поєднання програмового матеріалу, пройденого в попередньому віковому періоді, з матеріалами наступного поточного року.
- Пори року
НА СТЕПІ СТРИБАЄМО – ЗДОРОВ’Я ГАРНЕ МАЄМО.
Степ - аеробіка поступово завойовує своє місце у фізичній культурі. Виконуючи рухи на степ-платформах, різні варіанти кроків із підйомом та спуском із платформи, швидкі переходи, часто змінюючи при цьому ритм і напрямок рухів, можна отримати навантаження, яке приблизно дорівнює біговому тренуванню.
Вправи з використанням степ-платформ зміцнюють кістково-м’язевий корсет, серцево-судинну і дихальну системи, формують правильну поставу, розвивають витривалість, силу, координацію рухів, спритність, почуття ритму і вміння узгоджувати свої рухи з ритмічною музикою. Ефективність степ - аеробіки полягає в комплексному розвитку в дітей рухових якостей у сприятливому впливі на організм людини (опорно - руховий апарат, серцево - судинну, дихальну і нервову системи). Специфіка степ - аеробіки - це поєднання базових вправ з елементами танців різних стилів, тісний зв'язок рухів з музикою і ритмами, висока динамічність і різноманітність рухів і, отже, збагачення рухового досвіду і підвищення культури рухів.
Необхідно дотримуватися правил роботи на степ - платформах, які забезпечують безпеку занять. Ці правила стосуються висоти платформи, постави, техніки виконання кроку вгору і кроку вниз, рухів рук, музики тощо.
Весела, збудлива музика служить одночасно і мотивувальним чинником у ході степ-тренування, і створює базову структуру степ-програми. Темп музичного супроводу, який вимірюється кількістю музичних акцентів за хвилину, не тільки спрямовує хід тренування, а й диктує швидкість рухів, отже й інтенсивність заняття.
За допомогою організації ефективної спортивно-оздоровчої роботи з дошкільнятами на степ- платформі у дітей розвиваються: почуття ритму, координаційні здібності, фізичні якості. У дітей, що займаються оздоровчою степ-аеробікою підвищуються адаптивні можливості організму завдяки регулярній спрямованій руховій активності, позитивним емоціям (музичний супровід, стимул навчитися танцювати, сформувати правильну поставу, бути здоровим і бадьорим). Степ-аеробіка є цікавою та доступною для дошкільнят серед широкого розмаїття інноваційних засобів фізичного виховання, позитивно впливає на внутрішню сутність малят, їх духовність, емоційність, виразність, зміцнює та загартовує організм. Тому, продумуючи зміст занять степ-аеробікою, я раціонально підбираю вправи; рівномірно розподіляю
навантаження на організм; поступово збільшую об’єм та інтенсивность навантажень.
Правила під час занять степ-аеробікою:
- виконувати кроки в центр степ-платформи;
- підйом на платформу здійснювати за рахунок роботи ніг, а не спини;
- ступню ставити на платформу повністю;
- під час занять ногу ставити на середину сходинки, на
всю ступню, п'ятка не повинна звисати;
- опускаючись зі степ-платформи, залишатися стояти
досить близько до неї. Не відступати від степ-платформи
більше, ніж на довжину ступні;
- не починати навчання дітей з роботою рук, поки вони не опанують досконалості рухами ніг;
- не підніматися і не опускатися зі степ-платформи,
стоячи до неї спиною;
- не робити різких рухів, а також рухів однією і тією ж ногою або рукою більше однієї хвилини;
- робити крок з легкістю, не вдаряти по степ-платформі ногами;
- займатися в спортивному взутті (кросівках).
- виконувати вправи під музику в середньому темпі.
Степ - аеробіка діє позитивно на весь організм, зміцнюючи дихальну, серцево- судинну, м'язову й нервову системи, обмін речовин в організмі, розвиває вестибулярний апарат; покращує психічний та емоційний стан дитини. В результаті занять тіло буде більш струнким, гнучким, пластичним і витривалим.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ.
• Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;
• Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;
• Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання...
• Грайте з нею в рухливі та спортивні ігри;
• Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що
організовуються дошкільним закладом;
• Катайтеся разом на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.
Здоров’я — основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти,
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем.
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.